Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
LYDERYSTĖ VEIKIANT
- Lyderių klubo erdvės įrengimas: sukurta atvira ugdymo(si) erdvė, parengta lyderių identifikavimo ir skatinimo programa.
ĮTRAUKUSIS UGDYMAS
- Mokinių socialinių įgūdžių formavimo erdvės įrengimas: įrengtoje erdvėje organizuojamos formaliojo ir neformaliojo ugdymo veiklos, kuriose dalyvauja ir mokiniai, turintys vidutinių ir didelių specialiųjų poreikių.;
- Universalaus dizaino ramybės oazės, didelių specialiųjų poreikių mokinių integracijai, įrengimas: organizuojami neformaliojo ugdymo užsiėmimai ir socializacijos veiklos dienos užimtumo centrą „Meleta“ lankantiems mokiniams;
- Multisensorinio kambario įranga: sudaromos sąlygos įvairių gebėjimų mokiniams suvaldyti emocijas ir vėl sėkmingai įsitraukti į ugdymo procesą.
STEAM UGDYMAS
- FabLab menų laboratorijos - studijos įrengimas: įvairios paskirties ir lengvai pertvarkoma erdvė, kurioje vyks kryptingo meninio ugdymo programos modulių –„Teatras“, „Fotografija“ – užsiėmimai;
- Gamtos mokslų kabineto atnaujinimas: funkcionali, lengvai pertvarkoma ir pritaikoma skirtingiems ugdymosi poreikiams erdvė įvairių gamtos dalykų pamokoms, laboratoriniams ir praktikos darbams bei ekologinei-projektinei veiklai;
- Fablab įranga ir priemonės: moderni, STEAM veikloms pritaikyta, erdvė, vykdomas bendradarbiavimas tarp mokyklų plėtojant kūrybinių FabLab dirbtuvių tinklą;
- STEAM įranga ir priemonės 1-4 klasių mokiniams: inovatyvi erdvė, kurioje nuolat organizuojama patyriminė veikla pamokų ir visos dienos mokyklos (VDM) užsiėmimų metu.
KULTŪRINIS UGDYMAS
- Aktų salės įranga ir priemonės: mokyklos bendruomenės organizuojami inovatyvesni, originalesni, saviti šalies, rajono ir mokyklos renginiai;
- Fotostudijos įranga ir priemonės: sukurtos naujos mokymosi aplinkos, kuriose mokiniams sudaromos sąlygos profesionaliai mokytis fotografijos meno;
- Priemonės ir įranga daugiafunkcinei kultūrinei erdvei: naujai įrengta erdvė ir įsigyta įranga sudarys sąlygas mokiniams mokytis pagal dviem naujais moduliais – „Teatras“, „Fotografija“- papildytą kryptingo meninio ugdymo programą, negalią turintiems mokiniams organizuojamos įvairesnės neformaliojo švietimo veiklos.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
- Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
- Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
- Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų;
- Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis;
- Padidėjusi mokinių turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis;
- Padidėjusi tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis; (gimnazijoms)
- Padidėjusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis;
- Padidėjęs aktyviai įsitraukusių į svarbių mokyklai pokyčių įgyvendinimą mokytojų skaičius (Lyderystė veikiant);
- Padidėjusi vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įsitraukiančių į bendrojo ugdymo neformalaus ugdymo veiklas, dalis (Įtraukusis ugdymas);
- Padidėjusi mokinių dalis, kurie įsitraukia į ilgalaikes kultūrinio ugdymo veiklas, įteisintas ugdymo planuose (Kultūrinis ugdymas);
- Padidėjęs mokytojų vedamų STEAM integruotų veiklų skaičius formaliajame ugdyme (per vienerius mokslo metus) (STEAM ugdymas).
Daugiau informacijos apie projektą: https://www.esf.lt/veiklos-sritys/tukstantmecio-mokyklos-i/1207
Atnaujinta: 2024-03-06