Projekto „Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių fizinių ypatybių lavinimo ir emocinės sveikatos gerinimo programa“ įgyvendinimas
Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla – ugdymo įstaiga, kurioje kiekvienas vaikas yra svarbus bendruomenės narys, kiekvienam mokiniui taikomas įtraukusis, kokybiškas ir lygiateisis ugdymas, kur dirbantys pedagogai kiekvieną vaiką jaučia širdimi, kur vyrauja tolerancija ir pasitikėjimas. Mokyklos šūkis – MOKYKLA VISIEMS. Todėl itin daug žmogiškųjų resursų skiriama ir investuojama į specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą.
Mokykla aktyviai ruošiasi 2024 m. Švietimo įstatymų pataisoms dėl specialiųjų ugdymo poreikių mokinių integracijos į bendrojo ugdymo mokyklas, todėl į bendruosius įstaigos renginius, veiklas, projektus įtraukia specialiųjų – lavinamųjų klasių mokinius. Taip yra užtikrinamas lygiateisis ugdymas ir sudaromos sąlygos mokiniams su specialiaisiais ugdymosi poreikiais tapti pilnateisiais bendruomenės nariais, plečiamos komunikacinės, pažintinės, meninės žinios ir gebėjimai.
Ne išimtis ir fizinio ugdymo veiklos. Mokykloje organizuojami sporto renginiai,kurių metu ugdomos mokinių fizinės ypatybės ir savybės, plečiamos žinios apie sportines veiklas, skatinamas aktyvus laisvalaikis, ugdomi sveikos gyvensenos pagrindai, mokoma dirbti komandose, valdyti emocijas, keliama mokinių savivertė.
Dauguma mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, sunkiai susikaupia pamokų metu, todėl fizinio ugdymo veiklos yra vienas iš būdų, padedančių ugdyti mokinių dėmesio koncentraciją ties atliekama užduotimi, taip pat tai puiki veikla, tinkanti mokiniams atsipalaiduoti ar pagerinti emocinę būklę.
Siekiant užtikrinti visapusiškas specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių fizinio ugdymo galimybes mokykloje šiais metais buvo įgyvendintas projektas „Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių fizinių ypatybių lavinimo ir emocinės sveikatos gerinimo programa“, finansuojamas Radviliškio rajono Savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis.
Projekto metu gautomis lėšomis buvo atnaujinta lavinamųjų klasių fizinio ugdymo bazė. Todėl dabar sudaromos sąlygos tinkamam, kokybiškam, šiuolaikiškam ir įvairiapusiam fiziniam ugdymui(si) ir emocinės sveikatos gerinimui. Įsigytos fizinio ugdymo priemonės skatina ir specialiųjų poreikių mokinių kūrybiškumą bei savarankiškumą. Mokiniai patys noriai rodo iniciatyvą ir kuria įvairias fizines veiklas.
Vykdydama šį projektą mokykla plečia savo galimybes, tikslus ir viziją įtraukiamojo ugdymo link, taip užtikrina ne tik kokybišką formalųjį, bet ir neformalųjį fizinio ugdymo švietimą.
![]() |
![]() |
![]() |