Lankytojai

2659071
Šiandien
Šią savaitę
Šį mėnesį
229
5536
3546

2 proc parama

mok pazymejimas

Tarptautinis bendradarbiavimas Radviliškio Gražinos pagrindinėje mokykloje vykdant Erasmus+ projektą „STEM veiklų vykdymas mokykloje“

Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla šiais mokslo metais įgyvendina tris Erasmus+ projektus. Jau dešimt mokytojų dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose Ispanijoje, Huelvos mokymų centre, dar tiek pat mokytojų ir pagalbos vaikui specialistų ruošiasi mokymams Nyderlandų sostinėje Amsterdame. Mokytojai turi galimybę pasisemti gerosios patirties iš kitų šalių praktikos, pagilinti savo didaktines kompetencijas, patobulinti užsienio kalbos įgūdžius ir visą patirtį pritaikyti darbe su mokiniais.

Tačiau vienas Erasmus+ projektas mūsų mokykloje subūrė mokinius ir mokytojus bendram darbui – pastatyti tvarų, gamtai draugišką namą kartu su Kipro, Graikijos, Italijos, Lenkijos ir Bulgarijos mokyklų mokiniais ir jų mokytojais. Buvo pasirinktos STEM veiklos, kuriose mūsų mokiniai ugdo kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos kontekste. Projekto trukmė – dveji metai, ir dėl COVID-19 pandemijos pirmus metus veiklos vykdytos nuotoliniuose susitikimuose: kiekviena šalis partnerė pasirinko kambarį, kurį kurs, mūsų mokyklos pradinių klasių mokytoja Rasa Jasiulienė su savo mokiniais sukūrė puikų projekto logo, vėliau jis buvo išrinktas viso projekto logo, kurtas kambarių dizainas, domėtasi ir rinktos tvarios medžiagos, tinkančios įgyvendinti projektą.

Šį rudenį, spalio 11- 15 dienomis, pagaliau įvyko pirmasis projekto partnerių šalių koordinatorių susitikimas Kipre, Pafos Dimotiko Mandria pradinėje mokykloje. Radviliškio Gražinos pagrindinei mokyklai atstovavo anglų kalbos mokytoja ir šio projekto koordinatorė Audronė Dailidonienė. Pirmą susitikimo dieną buvome šiltai sutikti visos mokyklos bendruomenės, mokiniai supažindino su savo mokykla, kurioje mokosi tik 60 mokinių, o jie, sužinoję, kad mūsų mokykloje mokosi beveik 600 mokinių, negalėjo patikėti - kaip taip išvis gali būti? Turėjome apie daug ką pakalbėti ir pasilyginti. Šeštokai (taip, Kipre jie dar pradinių klasių mokiniai) papasakojo įdomių šalies istorijos faktų, jautriai kalbėjo apie besitęsiantį konfliktą su Turkija.

Kipre oro sąlygos puikios ištisus metus, tad visi dalyviai buvome pakviesti į spalvingą mokyklos kiemą, kur pradinių klasių mokiniai šoko tradicinius Kipro šokius, dainavo savo šalies liaudies dainas, deklamavo eilėraščius. Visi prisiminėme garsų visame pasaulyje graikų kompozitorių, sirtakio šokio melodijos autorių, klasikinės muzikos, dainų ir muzikos liaudies šokiams kūrėją Mikį Theodorakį.

Kitos dienos buvo labai intensyvios – stebėjome pamokas, dalinomės patirtimi, nes Kipre STEM veiklos kol kas galimos tik popamokinėje veikloje. Koordinatorių pasitarimuose dėliojome būsimo projekto produkto-metodinių priemonių rinkinio- gaires, pasidalinome patirtimi, kaip mūsų mokyklose vyko nuotolinis mokymas, diskutavome ir aptarėme švietimo sistemų panašumus ir skirtumus. Nustebino, kad Kipre mokytojai ir mokyklų vadovai vienoje mokykloje ilgiausiai gali dirbti 5 metus, po to jiems būtina keisti mokyklą. Panašiai Italijoje, tik ten mokytojai vienoje mokykloje gali dirbti 10 metų. Aptarėme tokios sistemos privalumus ir trūkumus, ir, kaip nebūtų keista, bet kiprietės kolegės įžvelgia daugiau privalumų nei trūkumų tokioje mokytojų kaitoje. Labai atsargiai, tačiau viltingai numatėme kitus susitikimus, į kuriuos kiekviena šalis jau vyks su savo mokyklos mokiniais, ir kiekvienos šalies koordinatorius į savo mokyklą parvežė reikalingus atlikti namų darbus. Paskutinė projekto susitikimo diena buvo skirta Kipro amatų, tradicijų ir Pafos miesto įžymių istorinių vietų lankymui ir pažinimui.

Džiaugiamės būdami Erasmus+ bendruomenės nariais ir galėdami bendradarbiauti su kolegomis iš įvairių šalių. Dalydamiesi idėjomis ir mokydamiesi vieni iš kitų mūsų mokyklos mokytojai stengiasi pažinti kitas kultūras ir būti tolerantiški kultūrų skirtumams, tuo pačiu savo patirtį perduodame savo mokiniams, ugdome jų tarpkultūrinį sąmoningumą ir skatiname kultūrinį dialogą.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, svetainėje yra naudojami slapukai (angliškai „cookies“), kuriais analizuojama jūsų naršymo istorija. Tokiu būdu optimizuojamas svetainės funkcionalumas ir pateikiamas turinys, kuris yra aktualus jums. Sutikdami, spauskite mygtuką “Sutinku” arba pasirinkite “ Daugiau informacijos ”. Daugiau informacijos